måndag 13 augusti 2012

Köket

I helgen skulle vi egentligen till ikea i trondheim men eftersom jag kände mig krasslig på lördag lämnade vi hemma istället. Så när jag vilade upp mig så började Patrick riva panel i köket. I köket finns en 2/3 panel som vi hade bestämt oss att riva på den ena väggen och måla istället med vitt och en annan färg som jag ännu håller lite hemligt.

Bakom panelen hittade vi gammal tapet och vi valde därför att lägga gipsskivor direkt på väggen istället för att börja ta bort all tapet och dessutom så har man lagt bara parkett fram till den gamla panelen. Vi vill ha en jämn vägg så gipsskivor kändes som det bästa alternativet och mellanrummet mellan parketten och väggen blev lite mindre med gipsskivorna på väggen.


Nu behövs det bara spaklas en gång till och sedan skall det slipas och målas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar