söndag 7 oktober 2012

Söndag kväll

Efter en helg ensam hemma så fördriver jag tiden i soffan denna söndagkväll väntandes på telefonsamtalet som skall berätta mig att snart är bussen framme och jag skall hämta hem Patrick.


Jag har inlett min årliga stickperiod* för cirka en vecka sedan och jag har gjort färdigt mössan till patrick från ifjol och börjat med att sticka sockor till han. Egentligen önskar jag att jag skulle orka sticka mer än det jag gör, men eftersom jag bara stickar så länge som intresset finns där så blir det oftast bara  några veckor i året som jag stickar. Men jag hoppas på att intresset en gång skall hålla sig genom ett helt år.

*Varje år får jag en boost och stickar färdigt något tidigare projekt, börjar på nya projket som ibland blir färdiga och ibland får de vänta ett år på att bli färdiga när en ny stick boost börjar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar