söndag 18 maj 2014

Underbara söndag

Idag har vi haft en riktigt avslappnande söndag. För min del blev det helt rätt att stanna hemma och bara ta det lugnt efter gårdagen (vi var bjudna på kalas idag, men tre färjor fram och tillbaka och sex timmar i bil lockade inte ett dugg. Igår firade vi nämligen Norges nationaldag, eller grunnlovsdagen som det heter. 200 års jubileum är det i år och vi firade tillsammans med Ainis kusiner och far föräldrar i Mosjøen. Det var en riktigt lyckad dag oavsett om det blev lite tungt för Aini.

Dagen idag startade med god frukost, bland annat himmelsk god hallon yoghurt från Valio (tacka vet jag Sberige som också har finska produkter i sina butikshyllor) med färska jordgubbar. Efter det har det blivit en hel del babymys och så har jag bakat första omgången med bakverk till dopet. 

I två veckor framåt kommer mycket att cirkulera kring dopförberedelserna och jag älskar det. Att ordna bjudningar hör till mina favoritsysslor, oftast är jag alltför ambitiös men färdig blir jag alltid. Den här gången skall jag dessutom planera allt till minsta lilla detalj för att det skall gå så smidigt som möjligt. :)

Mums!

2 kommentarer:

  1. Mums med färska jordgubbar!
    Om du har tid får du gärna dela med dig av förberedelserna inför dopet,
    sådant inspirerar alltid mig :)

    Ha det gott!
    Kram, Paula

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har inte blivit några bilder på själva förberedelserna men resultatet har jag i alla fall tänkt visa fram. :) Behöver bara komma ihåg kameran ;)

      Radera