tisdag 30 december 2014

Julklappar och julkort

Nu när julafton paserat kan jag visa fram saker som har varit hemliga fram till nu. Jag stickade hela hösten för att bli färdig med julklapparna till Ainis kusiner. Det blev sockor, vantar och halsdukar. Förr hade jag nog aldrig klarat av att sticka så mycket på så kort tid. Men jag kom in i en riktig stick-flow. Efter att jag var färdig med julklapparna så kunde jag inte sluta så jag fortsatte med några andra små projekt. Just nu har jag en liten paus men skall snart starta igen så jag får färdigt allt jag vill få färdigt till diverse födelsedagar de närmaste månaderna.


Året julkot ser ut så här (bild nedan). Jag hade en idé om en snöflinga av indianpärlor (eller hamapärlor som det också kallas) men efter några testrundor skrotade jag idén och gjorde saltdegspepparkakor istället. Det går att ta loss "pepparkakan" och använda den som dekoration om man vill. Jag är väldigt nöjd med åretsjulkort. Lite smågulligt, något annat än rött och efter mycket arbete blev resultatet en 10 poängare (av mig).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar