tisdag 10 mars 2015

Ofrivillig bloggpaus

Så hände det igen, bloggen tog en ofrivillig bloggpaus. Förra veckan gick den mesta energin som jag hade till jobbet. På kvällarna låg jag i soffan, hade lite stegring, öronvärk och kände mig utmattad. Helgen kom, det var partyfredag och denna trötta mamma fick äntligen festa loss. Lördagen vilade jag och trodde att jag hade huvudvärk efter fredagens fest. Märkte att jag hade egentligen ont runt ögat och ögat var helt rött. På lördagskvällen tog jag med Patrick på date och vi åt gott och bowlade.

På söndagen åkte jag en sväng till akutmottagningen eftersom ögat var värre och huvudet höll på att spricka (eller så kändes det i allafall). Läkaren konstaterade att jag antagligen hade någon form av infektion i ögat och jag fick en hänvisning till ögonläkare nästa dag. Måndag var lång, kombinerad med buss, tåg och taxi eftersom det endast finns ögonläkare i grannstaden. Ett recept på ögondroppar rikare kom jag hem helt utmattad och gick och la mig klockan 21.00.

Idag mår jag mycket bättre, ögondropparna är inhandlade och jag har börjat min behandling. Smärtorna i ögat har minskat och jag börjar känna mig som mig själv igen.

Och mitt i allt detta har Patrick börjat på jobb igen. Aini har haft inskolning på dagis och hade sin riktiga första dag igår. Jag skall ta och skriva ihop ett inlägg om hur det har gått med både Aini och mig gällande dagisstart en annan dag.

Till helgen skall jag köpa blommor till mig själv efter all sjukdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar