fredag 9 mars 2012

Kvadratsmart

För ett litet tag sedan hittade jag en ny kategori, i alla fall för mig, bland Ikeas alla kategorier. Denna kategori var Kvadratsmat och jag blev med en gång förtjust. Små utrymmen är ofta ett problem för många och det behövs alltid idéer till hur man skall utnytja små utrymmen bäst.

Här är bilder från ett litet kök, det är inte mycket bänkplats men med hjälp av ett litet sidobord, som går att flytta på, kan man få till att göra något lite mera vid behov. (Se bild 2).

Jag tycker om färgerna i köket, vit och trä. Det är en kombination jag själv vill ha i något framtida kök, så går det alltid att lägga till färg genom kakel och textilier. Köket på bilderna går också en mer lantlig stil vilket för mig känns mera nära än ett industri inspirerat kök eller ett modernt kök. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar