onsdag 19 mars 2014

Månadens fyra på K

Tänkte haka på något nytt, en sorts utmaning. Jag läste om "Månadens fyra" hos Christina och kände att det vill jag också göra. Det var Rackarungar och lilla u som började med det hela och har utmanat alla som vill att delta i deras utmaning.

Denna månaden är det fyra ord på K som gäller: Käk, Kök, Kärlek och Kändis


Käk. Jag gjorde en ny personlig matupptäckt i förra veckan, nämligen rödbetan. Hur har jag kunnat missa den? Den är ju alltför god. Jag prövade nämligen ett nytt recept där man skulle ugnsrosta bland annat rödbeta och då insåg jag plötsligt hur god denna rotgrönsak egentligen är. Efter det har jag lagat lindströms biff och så har jag hittat ett recept på en chokladkaka med rödbeta som jag skall pröva på att laga inom en snar framtid. (Bild: Pinterest)

Kök. Ett nytt kök, det tänker jag på varje dag. Vi har länge planerat på att renovera köket och skaffa nya fronter och mer skåp till köket. men det har inte blivit av ännu och som det ser ut nu får planerna vänta ännu ett tag till. Det nya köket vill jag skall vara fräscht, ljust och ha god förvaring. (Bild: Pinterest)

Kärlek. Min lilla familj på tre är det finaste och mest kärleksfulla jag har. 

Kändis. Den var svår. Valet föll tillslut på Blondinbella. Varför? Jo, på grund av att det är den enda kändis jag följer, genom att läsa hennes blogg. Hon skriver om flera saker som är interessanta för mig vilket har gjort att jag börjat följa och läsa hennes blogg dagligen. (Bild: Pinterest)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar