måndag 31 mars 2014

Soliga måndag

Jag hade inte förväntat mig att upptäcka 5 cm med snö på marken när jag tittade ut genom fönstret i morse. Men där låg snön och lyste kritvit. Jag bestämde mig med en gång att snön inte skylle hindra mina planer om att gå en promenad till loppiset, som jag hade bestämt igår före det kom snö. I bakhuvudet kunde jag höra en liten röst som påminde mig om hur dåliga de är på att ploga här i stan och att jag antagligen måste släpa vagnen genom snön. Jag kom mig iväg och jag blev positivt överraskad när tre fjärdedelar av min promenadrutt var plogad. Tummen upp för plogarna! Dessutom gick det väldigt problemfritt att komma sig fram där det inte var plogat med vår emmaljungavagn. I förra veckan kom jag äntligen i gång med mina promenader och tänker fortsätta i samma takt. Det känns förfriskande att gå ut och gå en ordentlig promenad. Aini sover bra i vagnen och jag får mig en ordentlig dos med frisk luft och kondisen min blir dessutom bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar