tisdag 9 september 2014

Ultimata höstlistan

Ultimata Höstmånaden: 
September. Månaden då det blir friskt i luften igen, ruska tiden infaller och det kan hända man får njuta av några varma solskensdagar.

Ultimata Höstmyset:
Stearinljus. Det är det första jag tänker på men det känns lite tråkigt. Så efter lite extra tänketid (och hjälp från min sambo) säger jag: sitta vid en brasa vid vattnet och grilla korv på en pinne.

Ultimata Höstdrycken:
Te, absolut te. Det finns så många goda sorter, för tillfället håller jag på och prövar på olika ten från Clipper.

Ultimata Höstplatsen:
Fjällen. Ruska tiden i fjällen är bland det finaste som finns.

Ultimata Höstkläderna:
Stövlar. Det är mysigt när man får dra på sig stövlar och traska genom vattenpölar om hösten.

Ultimata Höstmaten:
Varma soppor och mustiga grytor. Efter en kall och ruggig regndag så behöver man äta något som värmer upp hela kroppen igen.

Ultimata Hösthobbyn:
Plocka bär och svamp. Jag är uppvuxen med skogen bakom husknuten och älskar att traska i skogen, särskilt när det går att plocka bär eller svamp på samma gång. Det är en aktivitet som jag måste börja med igen!

Ultimata Höstmusiken:
Hmm, den var svår. Jag lyssnar inte så ofta på musik. Valet faller nog på mitt favoritband, Gyllene Tider, eftersom deras musik hänger med mig oavsett årstid.

Ultimata Höstutmaningen:
Lära mig mer om och baka surdegsbröd. Jag vil bli allmänt bättre på att baka smakfullt och gott bröd.

Det var Marica (klick) som började med den "Ultimata höstlistan" och hennes utmaning var att så många som möjligt skal laga en egen höstlista. Så häng på du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar