fredag 28 november 2014

Fredagskväll

Vilken dag! Effektivitet har nog varit dagens tema och fast klockan närmar sig 22.00 så känner jag att jag kunde ju göra något änu före jag går och lägger mig. De dagar man har extra energi som småbarnsmamma så måste man bara vara effektiv För det kommer dagar då det inte blir gjort något och huset svämmar över av byk, disk m.m.

Tillbaka till denna dag. Vi har varit hemma allesamman nu i två dagar (lite semester) och idag fick jag tid ensam hemma för att julpynta lite grann.Och före man kan pynta måste man städa. Jag har till och med torkat bort damm. Jag tror flera tror att jag är väldigt ordningsam hemma och har det städigt jämt. Men jag är ingen städfreak och att lägga saker på plats med en gång sker sällan. Som oftast är det väldigt ostädigt här hemma hos oss och så här såg det ut före jag började dagens städinsats.

Halvfärdiga projekt här och där.

Ja, det finns ett bord under alla saker.
Julmusik i högtalarna och jag satte igång med dagens projekt. Städa och julpynta och städigt blev det också. Länge sedan sist som vardagsrummet har varit så här städigt, nu måste vi bara försöka hålla det så. I december kommer fler bilder från vårt julhem med bland annat tips på julpyntpyssel.

Det blir mycket svart och vitt pynt i år.

Årets adventsljusstake.

Julstilleben.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar