torsdag 20 november 2014

Härliga grönsaker - Kållåda

Så här på hösten fylls butiken hyllor av härliga grönsaker. Jag publicerar recept under några veckor denna höst där dessa härliga grönsaker ingår. Det blir en liten mini recept serie som jag kallar "Härliga grönsaker".


Sedan jag köpt ett stort kålhuvud som jag bara ville använda en fjärdedel till receptet på "Kinesisk kyckling" så bestämde jag mig för att laga kållåda. Det här blev första gången jag lagade kållåda. Som tur kollade jag till den under tiden den gräddade i ugnen, annors hade nog ytan blivit lite väl mörk. Så jag täckte formen med aluminiumsfolie för den sista stektiden. Det blev väldigt gott och receptet räckte till två middagar för oss och dessutom räcker det till lunch två gånger. Receptet är på finska och det hittar du här (klick).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar