måndag 19 januari 2015

Att träna hemma

Efter att jag började jobba märkte jag att jag har blivit väldigt stel i mina leder. Att ha varit hemma med bara ett barn istället för 25 på jobbet har satt sina spår. För att få mer rörliga leder började jag med pilates i förra veckan. Det är väldigt smidigt att kunna träna hemma i sitt eget vardagsrum. Jag hade två olika piltes träningsdvd'n från förut så det var bara att sätta på den ena dvd'n och så var jag igång med träningen.

Jag passar på att träna när Patrick har volley boll träning. Det känns naturligt för mig att träna samtidigt som han. Jag kan inte bara "glömma" det då och dessutom ger det mig inspiration, "nu är jag också duktig som tränar när han också gör det". Det blir pilates två gånger i veckan eftersom Patrick också tränar två gånger i veckan.

Det här blogg inlägget hoppas jag att också skall fungera som inspiration till att fortsätta med hemma träningen. Och när jag blir mer och mer rörlig i mina leder igen kommer det att inspirera mig i att fortsätta i samma spår. Om jag riktigt kommer i gång så kanske jag får användning för den där bodycombat dvd'n också. ;) Det som också är positivt med pilates och body combat som hemma träning är att den enda man behöver är en träningsmatta.

Jag skall uppdatera er igen senare om hur det går med min träning. :)

Pilates

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar