måndag 5 januari 2015

Fem saker jag vill göra/se innan jag dör

Efter första dagen på jobbet efter en lång ledighet känns det bra att ha en rubrik färdig till bloggen. Igår var det rubrik-bytar-dag i gruppen Finlandssvenska bloggar på facebook. Jag fick en rubrik av Maria som också var den som tog initiativet till rubrik-bytar-dagen. Rubriken löd så här "Fem saker jag vill göra/se innan jag dör".

1. Äga en stuga och leva stugliv. Som liten bodde jag ut i skärgården vilket är ett stugmecka så vi hade aldrig behov för en stuga. Nu som vuxen bor jag i stan och trivs med det men jag längtar efter att kunna ha ett ställe att fly till på helgen eller under semestern.

Bild lånad från google.

2. Byta karriär. Jag trivs med det jag gör just nu (barnträdgårdslärare) men jag tror också att om 20-30år så kanske jag vill pröva på något annat. Jag hoppas bara jag inte har blivit alltför fisig tills dess och vågar ta steget och pröva på något annat.

3. Jag vill se mer av världen. Som de flesta andra drömmer jag om att resa, resa till olika delar av världen. Jag har rest lite grann men känner att jag vill se mer, mer och mer av världen. Allt från att resa runt i Norge och Finland till storstadssemestrar i Europa och soliga stränder i Asien. Just nu sparar vi ihop pengar så att vi kan köpa hus så det blir lite resande för tillfället. Men sen!

Bild lånad från google
4. Jag vill gå en eller flera matkurser och besöka inspirerande "matplatser". Jag älskar att laga mat och jag vill utveckla mig själv innanför det området. Att få gå en kurs hos en riktig kock vore en dröm och att få besöka små gårdsbutiker, marknader, mathallar, vingårdar och liknande ställen med mat som fokus vill jag absolut göra.

5. Äga vårt alldeles egna hus som är precis så mysigt som vi vill ha det och med den där trädgården som vi saknar så. Hus står högst uppe på listan för hela vår familj för tillfället. Jag drömmer om bland annat mer plats, trädgårdsland och nya inredningsmöjligheter. Vår dröm är att under detta år, år 2015, kunna hitta och köpa det där huset som bara är rätt för oss.

2 kommentarer:

  1. låter som fina framtidsdrömmar, håller tummarna för att ni hittar ert drömhus :)

    SvaraRadera