tisdag 8 februari 2011

Dag 29 – Saker som jag är tacksam över

Näst sista dagen av mina 30 days, uuuh.

Jag är tacksam över att jag har världens bästa pojkvän, som vill skicka rosor åt mig med leverans när han inte själv kan ge dem personligen. Patrick är alltför god och snäll brukar jag säga.

Jag är tacksam över att jag har föräldrar som bryr sig och vill att jag skall ha det bra och som känner mig så väl.

Jag är också tacksam för att vi har avgiftsfri utbildning, bra hälsovård (andra kanske inte instämmer), studiestöd och en fin natur i Finland. Det är ett bra land att bo i. Det enda som jag faktiskt börjar bli lite ledsen över är att våra priser stiger men lönerna hålls där de är. Det känns som att matkorgen kostar snart lika mycket här som i Norge och det har ju mycket bra löner där. Så Finland ta dig i kragen om du vill hålla dig som världens bästa land att bo i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar