tisdag 1 februari 2011

Dag 22 - Det här är jag mindre bra på

Jag är mindre bra på att berätta om det är något som stör mig eller gör mig lite ledsen. Jag jobbar på det men det är inte så enkelt när man i hela sitt liv inte har gjort det. Det värsta är väl att jag innerst inne någonstans förväntar mig nuförtiden att någon skall märka att jag inte är nöjd eller glad.

Jag är mindre bra på koordination och liknande. Jag kräver en hel del tid och en del tid för mig själv i min egen takt för att lära mig danssteg, aerobicprogram och annat liknande. Därför deltar jag sällan i sådant för jag blir efter och känner mig helt enkelt usel i det jag försöker göra.

Jag är mindre bra på volleyboll. Jag har aldrig riktigt fått fatt på sporten och hatar det rätt ut sagt. Jag försökte ofta ha ursäkter för att inte behöva delta i volleyboll i högstadiet för att slippa igen känna mig dålig. För lite över ett år sedan hamna jag i en situation där jag var tvungen att spela det och jag fick gömma mina tårar till sist så gott jag kunde eftersom jag bara misslyckades och misslyckades enligt mig själv. Så volleyboll, NEJ TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar