söndag 8 februari 2015

Ett år som mamma...

Idag firar vi morsdag här i Norge, min andra morsdag som mamma. Dagen har firats med en gullig present från Aini och Patrick, god frukost och en hel del avslappning. Precis så där som en morsdag skall vara, enligt mig.

För ett år sedan var jag nybliven mamma. Aini var bara 12 dagar gammal då jag firade min första morsdag. Jag njöt av varje sekund och kände mig väldigt hemma med mammarollen. Det var så här det skulle vara.

Ett år senare njuter jag fortfarande av varje sekund oavsett om det stundvis är väldigt utmanande att vara mamma till vår lilla busunge. Att se Aini växa och utvecklas gör mig så otroligt stolt och mammahjärtat smälter när hon prövar och prövar och tillslut lyckas. Ainis fina leende och härliga skratt får mig alltid på gott humör. Hon är solstrålen i mitt liv.

Jag fick bland annat tulpaner.

Aini, nyfödd och pitteliten

Aini, ett år senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar