fredag 10 december 2010

10 December

Dagens blogg tema är änglaspel. Jag tycker de är otroligt vacka och charmiga vid jul. För dem som inte vet vad det är finns det två bilder här under. Den första en gammal variant och den andra en nyare. Grejen är att tända ljusen under änglarna, så börjar den att snurra runt av en reaktion från de tända ljusen och plinagr så fint eftersom från änglarna hänger stavar som slår sedan mot metallskivor som gör att de klingar så fint.

De gamla änglaspelen är min klara favorit, de är lite nötta och metallen har mörknat. Det är en charm det där. Vi har ett sådant gammalt där hemma och om jag förstod mamma rätt skulle jag få det :). Det kan va svårt å få tag på ett gammalt annors tror jag, som inte är alltför nött och där ingen del fattas. Det gäller bara att hitta småa ljus att tända då. :)


Det finns nya varienter av änglaspel har jag lärt mig i år. Med annat än bara änglar också. Renar och stjärnir har jag bland annat sätt. Till dessa nya behövs också bara ett värmeljus. Här är en ny variant med änglar, paket och julgranskulor. Charmig på sitt eget sätt.

(Bilderna är googlade)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar