fredag 3 december 2010

5 December

Fortsätter idag på julkalender temat! :)

Jag nämnde lite om tv julkalendrar i förra inlägget och jag börja tänka på hur mcket bra tv julkalendrar de finns egentligen. De flesta samtycker säkert med mig! :) Sveriges julkalendrar brukar vara populära här i Svenskfinland och det är de som jag kommer ihåg bäst. Mysteriet på Greveholm, Sjömansmöss och Dieselråttor, Sunes Jul och så vidare, det finns en massa! Kommer så bra ihåg när de kom på både morgonen å kvällen och det bästa var de åren då jag åkte en senare taxi till skolan så man hann precis se avsnittet för att
sedan rusa till taxin. :)

De senaste två åren har jag lagat två kalendrar, båda två till olika personer, inte till mig själv. Det har varit kul. Den första var en norsk ordbok, med ett norskt ord för varje dag + att det också var en skattjaktskalender med ett tips varje dag som ledde fram till en lite godis som var undan gömd :) Den jag har gjort i år fick Patrick, Det
är 24 små hjärtan på ett snöre med 24 söta skrivna saker från mig till honom. Jag tror han blev glad när han fick den en dag i posten :)


Så här ser de ut, de finns både röda och vita hjärtan. Många målade prickar blev de till slut :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar