tisdag 28 december 2010

The search for the perfect coffeemugs

Jag har under en längre tid nu försökt titta på kaffemuggar. Jag har egentligen inte några och skulle villa finna en mugg, eller en stor kaffekopp att servera kaffe eller te i när man har gäster. Ännu har jag inte riktigt hittat den rätta muggen/koppen. Jag är nog ute mer efter en större kopp för jag vill att det skall höra till ett fat under. När det gäller färger skall den nog vara i vit eller blå/vit. Här är några muggar och koppar jag funnit på internet. Ingen av dem säger riktigt ja men det är små saker i var och en av dem som tilltalar mig på något sätt.

Här är en av Rörstrand. I den är det på något sätt en passlig dos av blått och vitt.
En Ikea mugg. Jag kan inte bestämma mig om mönstret är för mycket eller inte. Inget fat dock.

En till av Rörstrand. Härligt lite retro. Men inget öra på muggen.

Arabias koko mugg har jag tagit med bara på grund av formen. Jag tycker mycket om den här mer v-formade muggen. Men den är lite tråkig som vit, därför insåg jag nog att den behöver något mera än bara vitt.

Jag har någon gång sett någon randig kopp i något svenskt inredningsprogram, men jag har ju ingen aning om vems kopp det är. Men letandet fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar