måndag 20 december 2010

21 December

Julklappar, ibland knepigt ibland roligt. Det är ju lätt när man vet vad man skall köpa och varifrån. jag har alltid en tanke om att mina julklappar skall vara gåvor som man faktiskt har nytta av, inte sådana saker som blir liggande i skåpen. Därför är kanske inte alla gåvor så personliga alltid men i alla fall får den som fått gåvan njuta av den för en liten stund. När jag var mindre gjorde jag alla mina julklappar själv. Nu för tiden blir det nog köpta grejer.

Jag skulle vilja påstå att jag är en knepig person att köpa julklappar åt. Dem som känner mig riktigt ordentligt vet det i alla fall. Jag har en ganska specifik smak och om jag har tänkt mig för en speciell sak som jag vill ha har jag oftast tänkt ut hur den skall se ut och i vilken färg den är och så vidare. Men det betyder inte att jag inte blir glad för det jag får. Men det känns extra bra när man märker att det är någon som har läst en rätt och köpt något som den vet verkligen gör mig glad.

Igår var det faktiskt lite julafton för mig eftersom jag åker till Norge idag och firar därmed julen inte hemma. Jag fick en del gåvor, alla var väldigt uppskattade. Hoppas du också får gåvor i år som du uppskattar och gläds över. Dessutom hoppas jag ni har fixat alla era klappar färdigt som ni skall ge bort. ;) Det är bättre att ge än att få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar