torsdag 2 december 2010

2 December

Tänkte jag skall försöka blogga varje dag ända fram till jul, fast nu i helgen kan det bli svårt eftersom jag skall till Tallinn med min kära mamma :). Men jag skall försöka mitt bästa.

Varje år, som de flesta finländare vet, kommer det ut en samlar-muminmugg vid jul. I år ser denna mugg ut så här:
Den heter "hiihtokilpailu" på svenska skidtävlingen. I min värld är den ganska gullig men jag tycker också att det har funnits bättre.

Min första egna mugg var också en muminmugg. jag har den ännu kvar men vågar inte använda den eftersom det finns en stor spricka i den av någon orsak som jag inte kommer ihåg. Den säljs inte heller något mera. För mig är det en väldigt kär mugg och den har fått stå framme under de senaste åren som dekoration men också för mig som ett minne från min barndom. Den kan ta mig till det som en gång har varit.


Så här ser den ut! (Båda bilderna är googlade)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar