tisdag 11 januari 2011

Dag 1 - En presentation

Hmm, en presentation, jag antar den skall handla om mig... Det här är jag, Carolina, idag. Oftast glad men kan vara negativ och sur ibland, särskilt när jag har sömnbrist.

Öppen, snäll och lekfull var de tre ord min pojkvän Patrick valde för att beskriva mig som person. Jag kan hålla med om alla. Det där med lekfull kanske har kommit fram ifjol, då jag hade tid att tänka och fundera över vem jag är och vem jag vill vara.

Öppen är jag nog oftast, men jag kräver lite tid med personerna runt omkring mig före jag blir den Carolina jag på riktigt är. Snäll är jag nog också. Ibland kanske för snäll.

De tre ord jag kanske själv skulle välja för att beskriva mig mest är kreativ, nyfiken och glad. Kreativ för jag oftast tänker på projekt och genomföring av dem. Ibland händer det att jag kommer så långt att jag genomför dem också. Men jag har helt enkelt ett behov för att göra något kreativt någon gång nu och då.

Nyfiken, inte som i nyfiken på andra människor men nyfiken på världen. Jag har en otrolig lust att undersöka världen, ur alla vrår och kanter och även försöka förstå människorna i den, ur en mer kulturell synvinkel. Glad har jag valt för de flesta omkring mig känner mig som glad och optimistisk. Men OBS glöm aldrig att glada människor också har sina sämre dagar med gråa moln på himlen.

Så där allmänt om mig så är jag hemma från en liten ö. Har omtänksamma föräldrar, en lite lillebror som just avslutade sin tjänstgöring i Dragsvik, en katt som heter Maya, en kattsyster som heter Molly och världens BÄSTA pojkvän såklart som heter Patrick. Studerar ännu men i vår blir jag klar. Punkt. Slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar