fredag 14 januari 2011

Inspiration Del 3: Min egen räv

Jag tänkte ta ett till inlägg i min inspirations serie jag gjorde på hösten.

Någon gång i sjunde eller åttonde klassen i högstadiet klottade jag på min pulpet en timme (fy Carolina). Det började som ett spetsigt hjärta. Men plötsligt fick den ögon, spetsarna blev öron och den nedersta spetsen blev nos. Efter hand kom kropp, svans och ben. Så blev det min egen lilla räv. Den har varit med mig nu i flera år och inspirerar mig till att göra projekt där den är i fokus. Jag skulle så gärna vilja trycka den upp på svart bomullstyg och sy något trevligt av det. Men det får vänta tills jag får ordentliga tygtrycks saker och extra pengar till tyg.

Här är en bild av den första räven som blev nedtecknad på ett papper och i färg. Den är ganska stor och den har fått ett lite mer ändrat utseende med åren.


Här kommer en annan version av räven den är gjord cirka 6 år efter den första, den är tryckt på ett vitt tyg som först har blivit tryckt med grönt. Detta tyget klär en av mina mappar.



Jag har blivit lite förtjust i rävar så där i allmänhet i det sista, som på tyger och föremål. Så hittade jag denna söta räven på Ikea och den kom såklart med mig hem och är min lilla räv där hemma som sitter och tittar på mig varje dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar