lördag 13 november 2010

Inspiration: Del 2: Media

Den andra inspirationen jag vill dela med mig av till er är all input jag får från media. Det gäller mest tv och tidningar. Prenumenerar på Kotivinkki och där finns endel inredninstips och annat jag snappar upp. Dessutom har de ibland fiffiga prylar som de visar fram som kan vara intressanta och även händiga att ha (men oftast dyra och som inte passar den här studerandes pengbok i alla fall). Pirkka tidningen är en annan tidning jag brukar bläddra i och finner även där inspiration nu som då. Andra blad jag brukar ha i händerna är reklam av olika slag, tittar ofta i byggreklam och olika affärers reklam för inspiration och nya idér. Nu när jag har varit i Norge har jag även fårr bläddra i deras reklamblad och tidningar. Särskilt Hytteliv är en tidning jag gillar där.

I tv idag kommer det program till varendaste en och jag brukar oftast fastna vid de som handlar om inredning, mat och bak samt trädgård nu för tiden. De amerikanska, canadensiska och australienska programmen skiljer sig väldigt frå vår vardag och inredningsstil här i norden men kan ibland faktiskt ge mig något nytt att tänka på.

Det som då är lite sämre med medie inspiration att den sällan blir dokumenterad av mig. Egna tidningar som jag får klipper jag ur och kastar bort efter hand men att börja banda programm på tv hit och dit är lite väl mycket och även onödigt. Egentligen borde jag ha ett "häfte" att skriva ner idér i och även för eventuella skisser med förklaringar.

Drömmen är att en dag ha en mapp eller flera för mitt inredningsintresse. Att ha färgkartor och tygprov samt annat för att sätta ihop och planera eventuella rum och utrymmen. Kanske även en dag gå någonslags utbildning inom inredning för att verkligen göra min lilla dröm till verklighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar