söndag 26 februari 2012

Mysterybox, Del 1

Jag (och Patrick) har sett väldigt mycket på programmet Masterchef Australia där amatötkockar tävlar om att bli Austaliens första Masterchef. Programmet har också sänts i egen version i Finland, Sverige och Norge. En del av programmet är den så kallade Mystery boxen som kan innehålla vilka som helst ingredienser. Idag har Patrick lagat en mystery box till mig. Jag har vetat några ingredienser men resten har varit ett helt mysterium och jag har inte kunnat planlägga något på förhand.

Reglerna idag är: Tiden började 12:15 och jag har till 16.45 på mig att laga två rätter av endast de ingredienser Patrick valt. Jag får lov till att använda ett recept men resten skall jag "hitta på" själv. Jag får använda så många eller så få ingredienser som jag vill.


Det är en massa ingredienser att välja mellan och det tog en stund före jag klurade ut vad jag skulle göra.


Det blir faktiskt en tre-rätters, jag imponerar lite och gör en extra rätt.


Meny

Kryddig lax på tunnbröd

Lax med en potatis- och blomkålsmos och krispig lök

Cholkadmoussekaka med creme fraich grädde


Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. oj va kul :) Jag älskar masterchef programme :). He låter goo he så du ska laga, skick liiti hij ti åivo å :), speciellt chokladmousse kakan :D

    SvaraRadera
  2. Det finns ännu kaka i kylskåpe så de e bara å komma å hälsa på ;)

    SvaraRadera