söndag 5 augusti 2012

Helgen

I helgen bestämde vi oss för att komma bort från stan och dra ut till landet. På fredags eftermiddagen och kvällen var det SOL och oj va vi njöt. Det blev grillmat och vi åt ute!




På lördagen blev det en riktig utmaning för mig. Vi bestämde oss för att vandra upp till toppen av Dønnamannen, 858 meter över havet. Det blev en utmanande vandring, både fysiskt och psykiskt för mig.  Jag kom upp till cirka 830 meter över havet och det var tillräckligt för mig. Rädslan för höjder tog över helt enkelt. Jag är ändå stolt över mig själv, jag hade aldrig trott att jag skulle komma så långt med den dåliga konditionen jag har och med min  rädsla för höjder. Patrick gick upp till toppen och han skall ha ett stort tack för att han orkade med mitt humör hela vägen upp och ner.



Det var dimmigt på toppen. Duktiga Patrick kom sig helt upp till toppen.



Här syns fjället, Dønnamannen, vi vandrade upp för på avstånd. Vi kom oss upp på andra sidan och toppen är mitt i bilden täckt av lite dimma. Fjället heter Dønnamann eftersom det ser ut som en liggande mans ansikte och ligger på ön Dønna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar