fredag 13 juni 2014

Städa, städa, varje fredag!

För läääänge sedan visade jag en bild på ett paket, här på bloggen, och lovade att visa innehållet senare. Nu har dagen kommit och paket som kom från Buzzador innehöll Cillit Bang - Kalk och smuts, och Cillit Bang Active foam.

Det är nämligen så att jag är medlem i buzzador, vilket betyder att jag nu och då får pröva produkter. Just nu är jag med i en kampanj för Cillit Bang och får testa de två produkterna som jag nämnde tidigare. Jag hade verkligen höga förhoppningar på produkterna och Kalk och smuts är dessutom en testvinnare bland badrumssprayer.

Hur tycker jag då att produkterna funkade? Jag har testat Kalk och Smuts i lavoaren, toalettstolen och duschen. Den funkade bäst i lavoaren och toalettstolen, det blev rent med en gång när jag torkade av med en fuktig trasa en stund efter att jag sprayat. Kraftigt rengöringsmedel som verkligen verkade på några få sekunder, I duschen använde jag den på svåra fläckar men jag fick gnugga ganska hårt för att få bort det värsta. Sparystrålen är dessutom ganska kort, det var svårt att komma åt när jag använde den för att tvätta toalettstolen. Däremot så funkade den på alla sorters material både plast och porslin.

Active foam har jag användt till att tvätta duschen, vi har ett duschskåp. Väldigt enkel att applicera, sedan duschade jag bara av, de flesta fläckar och smuts försvann med en gång. Bara de svåraste tvålfläckarna fick en extra omgång med Kalk och smuts och trasa. Gjorde tvättning av duschen väldigt enkelt och smidigt, de tog liksom inte halva dan. Men det gick mycket åt och om jag skall tvätta duschskåpet igen så räcker nog inte flaskan till. Patrick kommenterade och tyckte det verkligen blev rent.

Rent

Har ni prövat produkterna någon gång och har några åsikter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar