onsdag 26 november 2014

Härliga grönsaker - Lindströmsbiff

Så här på hösten fylls butiken hyllor av härliga grönsaker. Jag publicerar recept under några veckor denna höst där dessa härliga grönsaker ingår. Det blir en liten mini recept serie som jag kallar "Härliga grönsaker". 

Snart är det december och första advent infaller förstkommande söndag. Jag skal ha julkalender här på bloggen och därför blir detta recept det sista i min lilla mini receptserie. 

Lindströmsbiffar är bland det godaste jag vet men äter det alltför sällan. Det måste bli en ändring på det :). Jag tycker att de bästa Lindströmsbiffarna får man om man kokar rödbetan istälet för att använda sig av inlagd rödbeta. Om man kokar rödbetan kvällen före så tar det dessutom inte så länge att laga biffarna.




Lindströms biffar, 12 st

400 g blandköttfärs
1 finhackad lök
1 msk vetemjöl eller ½ mosad potatis
1 ägg
2-3 kokta och mosade rödbetor
Salt
Svartpeppar
Margarin till stekning

Blanda ihop alla ingredienser. Forma till tolv stora bollar och platta till till biffar. Stek på medelvärme i 3-5 minuter på varje sida beronde på hur tjocka biffar du har lagat. Servera med kokt potatis och brunsås.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar