tisdag 10 februari 2015

Matplanering, del 3

Så har vi äntligen nått den sista delen i min matplaneringsserie. Om du har goda tips som gäller matplanering, kommentera gärna så kan jag sätta ihop ett inlägg med bara era smarta tips. ;) Jag har utlovat något trevligt som kan göra matplanering lite mera rolig än vad den kanske är i mitt tredje inlägg om matplanering. Det här tipset passar i alla fall den pysselglada.

Jag har satt ihop ett collage med olika veckomenyer på Pinterest. Olika matmenyer som man kan tillverka själv och fylla varje vecka med goda maträtter.

Den variant som verkar som "lite mer rolig" är den där du skriver ner alla maträtter du/ni kan på små lappar som läggs i låda nummer ett. Sedan fördelar du bara ut lapparna på veckodagarna. När man använt upp ett recept lägger du lappen i en låda nummer två och när du lagat alla maträtter en gång så börjar du på nytt igen.

Här kan du se mitt collage på Pinterest Följ Carolinas anslagstavla Meny på Pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar