fredag 6 februari 2015

Så blev det helg igen

Det har varit ganska så tyst på bloggen den här veckan. Men jag har gjort en hel del förberedelser som har med bloggen att göra. Veckan har gått i racerfart och varit fullspäckad med program och sysslor. I helgen hoppas jag få gjort en hel del samtidigt som den skall rymma kaffebesök, födelsedagskalas och en del avslappning sedan det faktiskt är morsdag på söndag här i Norge. Jag har insett den sista veckan att livet som småbarnsmamma kräver en hel del disciplin och nya rutiner som vi behöver införa och genomföra den närmaste tiden. Det kommer att kännas väldigt bra för mig när vi får ordning och reda på saker och ting igen.

Den här veckan har jag bl.a. äntligen ordnat och fixat till vår kista. Kistan är nämligen den enda platsen i vardagsrummet där vi har någon form av "pynt". Ainis fingrar är långa och når överallt. Men jag var fast bestämd på att på kistan skall det få stå saker som hon når men inte får röra. Kistan har egentligen stått tom efter att julen städades bort men nu blev det som sagt ändring i saken och jag fixade till med grönväxt och saker. Jag blev väldigt nöjd över resultatet som tillförde något extra till vårt vardagsrum.


Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar