måndag 2 mars 2015

Att träna hemma - en uppdatering

Då har det gått sju veckor sedan jag började med att träna Pilates två gånger i veckan här hemma. De två senaste veckorna har jag bara tränat pilates en gång i veckan (pga. av magsjuka och väldigt kraftig flunssa). Det har alltså blivit totalt 12 pass med pilates och jag känner verkligen en skillnad.

Det har blivit mycket enklare att resa sig upp och ner från golvet på jobbet (jag jobbar med 1-3 åringar och det blir mycket lek på golvet). Jag tycker jag kan märka en liten utseendemässig förändring i kroppen. Jag klarar dessutom av att göra den svåraste graden på övningarna alltmer. Jag känner mig väldigt pigg och kry och är full av energi som oftast om dagarna. Så egentligen ser jag bara fördelar med min pilatesträning.

Jag har en gång gjort lite bodycombat efter en pilates träning. Det kändes bra oavsett om det blev svettig och jag kände att kondisen är ganska dålig. Jag behöver verkligen den träningen också så mitt mål sju veckor framöver är att lägga till ett body combat pass i veckan i min träningskalender.

Då återkommer jag om sju veckor för att berätta er hur det gick ;). En uppdatering är nästan nödvändig för mig eftersom de pushar mig till att verkligen att göra det. Jag har alltid haft problem med att komma i gång med träning. Så här brukar det gå: jag har fått i gång träningen och så blir jag sjuk och då rinner det ut i sanden. Men den här gången skall jag inte göra det så enkelt för mig själv.

Pilates

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar