lördag 13 augusti 2011

Sommar med Ernst

Är en stor fan av programmet "Sommar med Ernst" som visas på tv4 (Sverige). Han gjorde tidigare ett program med namnet "Sommartorpet" (tror jag), som jag ofa tittade på när det kom.

I denna veckans avsnitt gjorde Ernst ett härligt, bara ljuvligt vitrinskåp (se bild nedan), som jag bara en dag vill ha. Skåpet är gjort av bl.a. gamla fönster. Instruktioner för hur man gör ett sådnt här vitrinskåp hittar du här. Hela detta vardgasrum som han skapat är så skönt tycker jag. :)


1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag är inte helt hundra på var man kan hitta garnet som korgarna är virkade av. Tänkte själv virka dem av lite annat material, om det lyckas så vet jag inte ännu. Men om jag var du skulle jag satsa på att kolla i olika handarbetsaffärer. Annars borde det gå att köpa via nätet också har jag på känn. :)

    SvaraRadera