söndag 29 januari 2012

Om att laga sin egen pasta

Förra helgen prövade jag för första gången att laga min egen hemmagjorda pasta. Jag hade ett ganska enkelt recept och blev faktiskt nöjd med hur det smakade. Utseende är absolut något jag behöver bli bättre på. Övning ger färdighet! Jag gjorde två olika sorters ravioli. Båda var baserade på ricotta ost. Men eftersom jag inte hittade det någonstans så ersatte jag det med philadelfia ost och det fungerade också bra. Hälften var fyllda med en spenat-philadelfia fyllning och andra hälften med en skinka-philadelfia fyllning (recept finns här). 

(Bilden är tagen från recept.nu)

Jag serverade de färdiga raviolierna med smält smör. Recepten på pastadegen och spenatfyllningen finns här hemma hos mig i form av ett tidningsklipp från Kotivinkki.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar