torsdag 28 mars 2013

Fisk

Både på måndag och tidag kollade vi nätet om vi lade på söndag. På måndagen fick vi 5 abborrar och på tisdag blev det 2 (som blev kattmat). På måndagen lagade jag stekt abborre med potatis- och pepparrotsmos, beurre blanc och en lökkompott med lingon. Jag tyckte hela rätten var ett fiasko, särsklit utseendemässigt, fast komponenterna smakade bra. Men som en rätt så vet jag att jag kunde ha gjort bättre. Hela rätten komponderade jag ihop av det vi hade hemma.

Det jag skulle ha gjort annorlunda var att skippa lökkompotten och använt dill i både såsen och som pynt för att ge rätten både färg och smak. Dessutom borde jag nog studera upplägg av mat lite mera eftersom jag ofta blir helt tom för idéer och då blir det bara på ett vis hela tiden.

Färsk fisk

Den misslyckade rätten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar