måndag 20 januari 2014

Sy din egen "babywrap" till bilstolen

Vinterkylan slog till för ett tag sedan och det fick mig att tänka på hur vi kan hålla babyn varm när vi kör bil någonstans. Jag har valt att inte köpa någon tjock vinterhalare (vinteroverall) eftersom jag har tänkt att om och när vi går ut så är babyn nerpackad i sovpåsen i vagnen eller så sitter babyn i bilstolen i en varm bil. Men bilen är ju inte varm när man startar. 

Det finns att köpa bilstolspåsar men jag tänkte lite annorlunda, googlade runt istället och hittade bloggar som visar hur man syr sin egen "babywrap" till bilstolen. Jag hade alla material som jag behövde från förut, tyg som jag köpt billigt på Jysk och en fleecefilt jag fått gratis när jag åkt tåg. Efter en stund bakom symaskinen så var "babywrapen" färdig.

Jag har kombinerat dessa två mönster när jag sydde babywrapen: 
FruFloden (på norska)
Idas Mirakel (på svenska)

Om jag skulle göra något annorlunda så skulle jag ha sytt kantband runt hela för att få till en riktigt snygg kant på "babywrapen". Jag är nämligen absolut ingen mästare på att sy fint och rakt.

Nu skall babyn hålla sig varm i bilen också!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar