onsdag 1 januari 2014

Middag och frukost

Nyårsafton till ära ville jag laga till en god middag. Jag hade egentligen lust på fänkålsrisotto med färsk timjam. Men eftersom butiken inte hade ingredienserna blev det en ganska "vanlig" risotto med smak av persilja och citron istället med stekta pilgrimsmusslor. Till efterrätt serverade jag en alltför mäktig kakao och kaffe pannacotta. :)

Risotto och pilgrimsmusslor

Jag inledde det nya året i morse med att pröva vår julklapp, en Kenwood köksmaskin. Jag gjorde en frisk smoothie på frysta bär och frukter (färdig smoothie blandning, köpt på butiken) och apelsinjuice. För en del av mina julklappspengar funderar jag på att köpa saftsentrifugen som kan köpas till köksmaskinen. Inget slår väl nypressad juice på morgonkvisten?! 

Köksmaskinen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar