tisdag 6 oktober 2015

Bloggen vaknar ur sin dvala...

Jag har inte bloggat på en evighet. Plötsligt hände något ikväll och ett inlägg blev till. Här hoss oss rullar livet vidare och vi hänger inte alltid med. Aini är 1 år och 8 månader redan, vår lilla men stora flicka. Hon lär sig nya saker hela tiden och under senaste tiden har vi fokuserat en hel på självständighet, klä på/av och fixa smör och pålägg på hennes egen smörgås. Hennes ordförråd blir också sakta men säkert större. Än så länge har hon inte så många ord men den senaste tiden har det ökat med flera ord. I dagsläget har hon både finska och norska ord i sitt ordförråd. De två nyaste orden är kakka (fi, bajs på sv) och sko (no).

Mina tankar cirkulerar kring jobbet, utbildning och jul. På jobbet har vi många nya barn och vi har nya utmaningar framför oss. Jag har börjat på en Reggio Emilia utbildning tillsammans med tre andra från jobbet och jag får utmana mig själv och min tanke lite grann. Julen närmar sig med storsteg och mina tankar cirkulerar kring julklappar, julkalender, bloggjulkalender och allt annat som hör julen till. Bland Lindex barnkläder har jag många favoriter i höst och kanske Aini hittar några av dem i sina paket i år. :)


Bilder från lindex.no



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar