söndag 5 oktober 2014

Ullared

Så, då har vi (jag, Aini och min mamma) besökt det stora gula varuhuset, Gekås i Ullared. Det var tre intensiva dagar med bilresande och shopping, men absolut tre otroligt tillfredsställande dagar. Jag har shoppat MASSOR,  bl.a. kläder och julklappar. Här kommer några tankar jag har så här efteråt om besöket och resan dit och tillbaka:

1. Varuhuset är stort men jag tyckte det inte var så stort som jag hade föreställt mig. Det ser dessutom större ut på tv, tycker jag.

2. Det är billigt. Jag är ganska prismedveten och kunde jämföra fler priser. Dessutom tyckte jag att varorna verkar vara av hyfsat bra kvalitet oavsett om de var billiga. Då tänker jag nog mest på kläderna eftersom det är okända märken för det mesta. Men för exempel leksakerna var de vanliga som man hittar i vilken som helst leksaksaffär (ex. Brio och Fisher Price) men billigare ibland t.o.m. till halv pris (jag jämför med norska priser).

3. Det gick otroligt bra att resa med 8 månader gamla Aini. Resan dit (6 timmar inklusive pauser) i bilen gick hur bra som helst. Resan tillbaka gick helt bra, hon sov mindre och behövde en hel del underhållning och de sista 15 minuterna skrek hon men jag tycker det har gått bra för det. I varuhuset har det gått väldigt bra. Aini sov i vagnen i folkvimlet när hon behövde medan vi shoppade, fick leka av sig i filmrummet bland kuddarna ibland och äta sig mätt på smoothie, majsbågar och morsmjölk alltid nu och då.

4. Kommer jag att åka igen? JA, absolut, det har varit tre super dagar.

5. Jag har nog aldrig förstått att Ullared är ett litet samhälle men nu vet jag det. Dessutom fanns där flera outlet butiker precis utanför Gekås varuhuset.

Det var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar