lördag 11 december 2010

11 December

Idag har jag idétorka, och allting som jag skrivit som förslag på inlägg för december tiltalar mig inte alls. Så nu får ni en lite uppdatering på vad som händer och sker med mig för tillfället.

Året är snart slut och 2010 har varit ett år fullt av nya upplevelser och samtidigt ett wake-up call för mig själv. Jag tror att jag har kommit lite närmare upptäckten av vem egentligen Carolina är. Vad som har gjort att jag har kommit närmare mig själv är nog steget från att göra som andra vill till att göra som jag vill. I slutändan är det ju jag som skall ha det bra och det är svårt att ha det bra om du följer alla andra och inte dig själv. Ibland kanske det innebär att gå mot strömmen men i slutändan är det värt det. Denna förändring vill jag så gärna skall symboliseras av en tatuering som jag har planerat ta så fort min ekonomi tillåter det. Tatueringen kommer vara en fjäril, för att just fjärilen symboliserar mig en slags frihet, en frihet att välja.

Som ni kanske har sett så (om ni läst min presentation på bloggen) reser jag en hel del till Norge nu, för det är där Patrick finns (min pojkvän för den som inte vet). Jag reser gärna dit, jag trivs bra i Norge. Människorna är trevliga och naturen otroligt vacker. Inget gott fruktgodis har de, men de kan jag leva med så länge jag får lte Ässä Mix eller annat gott från Finland nu och då. resorna dit tar oftast nästan två dagar eftersom jag kör på det billigaste alternativet (båt och bussar, Åbo-Stockholm-Umeå-Mo I Rana-Mosjöen/Dönna). Men det gör mig inget. Det är ju mitt val och när man kommit fram och får krama om den man älskar är det värt det till 110%. Vissa kanske tycker jag är tokig, men låt dem tycka så.

Våren var jag som utbytes studerande på Nesna och nu på hösten har jag återvändt till Jakobstad, men eftersom jag har endast kandidatuppsatsen som projekt har jag haft självstudier hela hösten och vait väldigt lite i Jakobstad. Nu den 15 december har jag en dubbelföreläsning men kursstarten för mina återstående kurser är först i början av februari. Så 2011 kommer att börja för mig i självstudiernas tecken.

Denna höst har varit tung. Först åkte Patrick hem efter en sommar i Norge och sedan gick vi igenom en tung period av längtan och annat mindre trevligt som kom rätt och slätt som ett slag i ansiktet. Vi har fått läa oss att ta tillvara på den tid vi får vara tillsammans före jag eller han måste åka. Långdistans förhållanden är ingen dans på rosor precis. Jag var sedan i en och en halv månad i Norge i oktober och november före jag återvände till Finland via Göteborg denna gång. Nu har det varit en tung period igen av längtan och en hel del msn men den längtan börjar lida mot sitt slut nu när jag skall åka igen den 21 december och fira min frsta jul hemifrån. Jag kommer att vara där och jobba på kanden och sen åka till Jakobstad helgen före kursstarten. sen vet ingen av oss ännu när vi ses igen. Patrick har planerat en resa till finland, emn den blir kanske först i maj. Det kan bli en lång vår. fats nu vill jag nog bara fokusera på faktat att jag ser honom snart igen :)

Jag har mått bra (med tanke på min hälsa, för dem som inte vet lider jag en kronisk tjocktarminflammation) i år. Det har varit en hel del läkarbesök med tanke på min framtid. Jag har fått inse att saker jag drömt om inte kan bli verklighet, och det är tungt, men jag vet att det viktigaste för mig är att vara frisk så därför intalar jag mig själv att det här är det bästa för mig. jag kommer att hamna ta in på sjukhuset i vår någon gång för mindre ingrepp och justeringar men det är inget farligt och oroväckande. Det blir förhoppningsvis också mitt sista sjukhus besök i min sjukdoms tecken.

Det här året har haft både upp och ner gångar, men jag har oavsett omkring mig människor som älskar mig och vill mitt bästa. Ni är guld värda skall ni veta! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar