torsdag 9 december 2010

9 December

Här kommer en lite redogörelse över hur min resa till Tallinn var. Jag åkte dit tillsammans med min mamma med ett företag som ordnar bussresor. Vi åkte den 4 december väldigt tidigt på morognen. Bussen startade 5.10 från busstastionen i Pargas. 9.00 gick båten från hamnen i Helsingfors.

Före vi checkade in på vårt hotell i Tallinn gjorde vi en tripp till ett stor shoppingcenter, Rocco Al Mare som låg i ena utkanten av Tallinn. Det var som våra shoppingcenter här hemma i Finland, men inget HM såg jag faktiskt inte.

Vi checkade in på hottellet senare på eftermiddagen och tog en andningspaus för det blev mat och en mumsig chokladkaka till efterrätt. Det blev en tidig kväll för mig och mamma som stigit upp 2.30 på natten.


Nästa dag blev det julmarknad på raekoja plats i gamla stan i Tallinn. Samt vandring runt i stan bland smala snöfyllda gator och små affärer.







På kvällen åt vi vid Olde Hansa, en medeltida restaurang (antar jag). Med en mycket annorlunda meny och stämning upplyst av endast levande ljus.


Den tredje och sista dagen blev det en hel del shopping, iallafall för mig och mamma. Först Super Alko som var proppfylld av finländare sedan Sadamarket med en massa försäljare av skor, väskor, kläder och annat trevligt eller mindre trevligt. Jag hade bestämt mig redan tidigare att köpa en väska, men de blev två :P och en härlig stickad tröja/tunika.



Det var en trevlig resa med lite stress och nya upplevelser. :) Jag har lagt upp flere bilder på facebook profilen min och det kommer lite mera bilder imorgon på trevliga prylar eller så, som jag fick mitt öga på. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar