måndag 26 januari 2015

1 - års kalas

På lördagen firade vi Ainis kommade 1 - årsdag (som är på onsdag den 28:de januari) med ett kalas för en del av vår släkt och vänner. Det blev en fin dag med gott att äta och härliga möten. Vi hade lånat dagiset där jag jobbar för att få plats med alla på en gång. Det funkade väldigt bra och vi gör det säkert igen. Vi pyntade med blommor i återanvända glasburkar och flaskor och hängde ballonger i taket.


Vi serverade både sött och salt. Det salta bestod av laxtunnbrödsrulle och korv i sovsäck. Jag hade bakat Red velvet tårta som jag pyntade med fondant, mini cupcakes med hallonfrosting och bullar. Förutom det serverade vi också frukt och kex + kaffe, te, läsk och saft.


Aini tyckte det var roligt med presenter och "ojade" mycket. Tårta fick hon mumsa i sig och smaka på det mesta som de andra också åt. Jag tror hon hade det väldigt trevligt på sitt första alldeles egna kalas.

En kväll när jag har mer energi så skall jag dela med mig av alla recept. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar