lördag 27 december 2014

Året 2014

Året 2014, vilket år! Det är året vi blev föräldrar för första gången. Aini föddes den 28 januari och har sedan dess förgyllt vårt liv. Det här året har verkligen cirkulerat runt henne och vi har sakta men säkert blivit en familj. Det har nog varit det finaste året i vår historia hittills.

I år har vi (jag och Patrick) varit tillsammans i 5 år (den 29.12.2014), vilket känns som en evighet men samtidigt känns det som ingenting. Vi har haft 5 fina år tillsammans och jag ser framemot flera lika fina år.

I år har jag lärt mig att vara mer tålmodig, mest på grund av Aini. För exempel: Jag plockar upp en sked 20 gånger om det behövs om det betyder att Aini äter upp hela grötportionen. Förr hade jag nog gett upp ganska så fort. Mer tålamod behöver jag dessutom på mitt jobb så det är en stor fördel. Jag har nog också lärt mig att leva mer här och nu efter att Aini blev en del av våra liv. Jag har lärt mig at njuta av det som händer här och nu.

Bloggen har varit ganska så tyst i år, lite för tyst enligt mig själv. Tiden och inspirationen har inte alltid räckt till för bloggen. Men jag känner däremot att jag har börjat hitta min röda tråd här på bloggen. Jag vet lite bättre hur jag skall inspirera mig själv så att jag får något att skriva om samtidigt som jag faktiskt tycker att det är roligt och meningsfullt för mig själv. Det tycker jag är ett stort framsteg och jag vill att det skall resultera i flera intressanta blogginlägg under året 2015.

Under året 2015:

  • Vill jag bli bättre på att baka bröd eller i alla fall pröva på fler brödrecept.
  • Vill jag att vi skall få vardagen att fungera (när Aini börjar på dagis) och att vi njuter av tiden tillsammans.
  • Hoppas jag på att vi flyttar in i en större lägenhet eller ett hus.
  • Vill jag att vi skall få ha många fina upplevelser tillsammans som en familj.
Tillslut vill jag dela med mig av bilder från det gågna året, från januari till december.



Januari - Jag fick en köksmaskin i julklapp och bakade
 massor av semlor medan jag gick ensam hemma före Aini föddes.
Januari - Aini föddes 28 januari.

Februari - Härliga ljusa vinterdagar och tidiga
vårvibbar på grund av fräscha blommor.

Mars - Aini hade mycket luft i magen men vi
myste för fullt de dagarna hon mådde bra.

Mars - Aini 2 månader

April - Mumsiga hamburgare.

Maj - Mjöd och donuts på första maj.

Juni - Aini döptes vilket firades efteråt med kaka och kaffe.

Juli - Vår nya balkong blev färdig, jag inredde och vi njöt ute på
balkongen långt ut på kvällen i värmen när Aini hade lagt sig.

Augusti - Grillad vattenmelon.

September - Jag bjöd tjejerna från jobbet på en
champagnekväll med tilltugg och tiramisu.

September - Aini 8 månader
Oktober - Jag, mamma och Aini besökte Ullared.


November - Första farsdagen

November - Aini 10 månader

December - Julkalender med massa recept och pyssel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar